מה זה אינטרפוץ?

ראשית כל זו מילה מעניינת ולא מוכרת לרובנו, מילה המגיעה מגרמנית ומאחדת בתוכה שתי מילים:

אינטר- מתחת, פוץ- חיפוי

אינטרפוץ הוא כינוי למנגנון של ברז מיקסר המותקן בקיר המקלחת, כאשר כלפי חוץ נראית ידית בלבד. (ויקיפדיה)

במה שונה האינטרפוץ מברז פרח רגיל?

בברז פרח המערכת פשוטה וגלויה מאד-

צינור מים אחד או שניים מגיעים אל הקיר ויוצים ממנו ב-2 ברזי ניל, אליהם מתחבר הברז בעזרת צינור מחבר אחד או שניים (תלוי האם הברז משמש למים קרים בלבד או לקרים וחמים)

הברז כולו גלוי ומגיע כיחידה אחד- פית יציאת המים וידית הפתיחה

באינטרפוץ לעומת זאת המערכת מורכבת יותר-

מערכת הצינורות שלו סמויה כולה, המנגנון האחראי על כניסת המים ועל יציאתם 'קבור' בתוך הקיר, על הקיר עצמו נראה רק את הידית ואת האביזר החיצוני העצמאי שאחראי על יציאת המים.

מערכת האינטרפוץ כוללת לרוב 3 רכיבים עיקריים: צנרת האספקה המותקנת בתוך הקיר, ידית הפתיחה או אביזר יציאת המים, ומחבר פלסטיק המקשר בין הצנרת לאביזרי החוץ.

ניתן למצוא אינטרפוץ בכמה דרגות:

  1. אינטרפוץ 3 דרך- כולל בתוכו 2 צינורות אספקה למים חמים ולמים קרים+ פתח יציאה למים אליו ניתן לחבר ברז/ מזלף ידני/ ראש טוש וכדו'
אינטרפוץ 3 דרך המשמש כברז שטיפה בכיור

2. אינטרפוץ 4 דרך- כולל בתוכו 2 צינורות אספקה לחם ולקר+ 2 פתחי יציאה למים אותם ניתן לחבר לשני אביזרי זילוף חיצוניים, מה שמאפשר ברירה ושילוב בין 2 אופציות.

בהתקנת אינטרפוץ באמבטיה נשתמש בשתי היציאות עבור פית מילוי ומזלף ידני/ עבור ברז וראש טוש קבוע בקיר וכן שילובים על זו הדרך.

במקלחת לעומת זאת אין צורך בפית מילוי/ ברז חיצוני ולכן ננתב את שתי היציאות לשני ראשי טוש- האחד קבוע בקיר/ בתקרה, השני יהיה שפורפרת ידנית

אינטרפוץ 4 דרך במקלחת, יציאה לראש גשם ולמזלף ידני
  1. אינטרפוץ 5 דרך ויותר– פחות מומלץ לשימוש עקב מורכבות הברירה בין המצבים השונים וכולל מלבד פתחים לשני צינורות האספקה עוד 3 פתחים או יותר לחיבור אביזרי חוץ.

במידה ומעוניינים לחבר יותר משני אביזרי חוץ- מומלץ מאד לפצל את המערכת ל-2 אינטרפוצים או יותר של 3 או מקסימום 4 דרך. כך נראה על הקיר 2 או 3 ידיות כשכל אחת אחראית על פעולה אחת או שתי פעולות לכל היותר.

חלוקה ל-2 יח' אינטרפוץ, במקום שימוש מסורבל באינטרפוץ 5 דרך או יותר

מהן מעלות האינטרפוץ ע"פ ברז רגיל?

למען האמת- המעלה העיקרית של האינטרפוץ היא הנראות הנקיה שנוצרת מהשימוש בו.

אין צנרת גלויה, אין ברז גדול ומגושם היוצא מהקיר ומתחבר לפונקציות האחרות, על הקיר נראה ידיות נקיות ומינימליסטיות.

אפשר לציין גם את עמידות מערכת האינטרפוץ במידה והיא מותקנת כראוי

כמו גם את נוחות השימוש בו כאשר לכל פונקציה יש את ידית הפתיחה שלה.

ומהם החסרונות שלו?

העלות הכללית שלו תיהיה יקרה יותר מברז/ סוללה רגילים, העלות הגבוהה נובעת הן מעלות המערכת עצמה למול עלות ברז סוללה, והן מעלות ההתקנה שהיא מורכבת יותר וצריכה להיעשות ע"י בעל מקצוע מיומן ע"מ להבטיח עבודה ללא תקלות לאורך השנים.

חסרון נוסף ומשמעותי הוא נושא הטיפול בתקלות- היות שהמערכת פנימית ונסתרת בקיר ועל כן הטיפול הפנימי בה מורכב יותר, אם זאת יש לציין שכאשר המנגנון מורכב ישירות מאחורי הידית אפשרות הטיפול והתיקון קלות יותר הודות לנגישות החיצונית.

שורה תחתונה?

למקלחות ממליצה מאד להשקיע מעט יותר ולהתקין אינטרפוץ 3 או 4 דרך.

באמבטיות פעמים רבות עדיף להסתפק בסוללה רגילה, במקרים בהם העיצוב מושקע במיוחד האינטרפוץ ישלים את התמונה.